Mystery of 'UFO' over Russian election protest solved

'UFO' was camera owned by citizen-journalist network on remote-controlled chopper

By  

The massive protest Muscovites staged to demand a recount and investigation into the massive victory scored by former KGB officer, former Russian President Vladmir "Action Vlad" Putin had a visitor that was probably much more strange to post Cold-War Russians than to geeky Americans still trying to keep pace with the massive American defense industry.

The leaderless crowd of between 60,000 and 100,000 – organized through Facebook and other social networking sites – represented every slice of the political spectrum, from far-right-wing nationalists to hard-left communists, according to Toronto's Globe and Mail.

They accused Vladimir Churlov, chairman of the Russian Central Elections Commissions of widespread fraud designed to give the election to Putin. Putin was President for the maximum of two consecutive four-year terms before retiring to the office of Prime Minister in 2008 to wait out an interim term by his former deputy, Dmitry Medvedev, who chose not to run during this year's election. His term ends in 2012.

Similar gatherings were held in more than 50 other Russian cities.

While the crowd shouted "Russia without Putin" and similar things likely to attract the attention and displeasure of the once and future president, a UFO the size and shape of a trash can appeared, hovering high enough to be out of reach of the crowd, but well within the range of any ultralight, relatively imprecise camera equipment that might be on board.

The Russian press was stymied by the object, which hovered as if observing the crowd for several minutes before.

The UFO puzzled members of much of the local and foreign press, though according to the Russian RT Network the only question among those in the crowd was whether the hovering object was owned by the police or by a Russian TV network. (Most disappointingly, it was also not piloted by aliens.)

During the heyday of state security, it could only have been the secret police. Today it would most likely be from a broadcast network owned by a swaggering Russian oligarch.

Neither stereotype was true.

Photo Credit: 

RT Network

Join us:
Facebook

Twitter

Pinterest

Tumblr

LinkedIn

Google+

Answers - Powered by ITworld

ITworld Answers helps you solve problems and share expertise. Ask a question or take a crack at answering the new questions below.

Join us:
Facebook

Twitter

Pinterest

Tumblr

LinkedIn

Google+

Ask a Question